Olen viime aikoina lukenut paljon Suomen talvisotaa kuvaavia kirjoja ja vasta nyt minulle on selvinnyt talvisodan todellinen ihme ja kuinka urhea taistelu se oli suomalaisilta sotilailta itsenäisen Suomen puolesta. Kuvassa Pekka Tiilikainen haastattelee suomalaisia sotilaita "siellä jossakin".
Päivän
sää
Lämpötila
aamulla + 0 C, tuuli luoteesta 2 m/s, pilvistä ja poutaa,
suhteellinen kosteus 89 %, lämpötila päivällä + 5 C , aurinko
nousee 04.46 , aurinko laskee 21.57, päivän pituus 17 t 11 min.
Tapahtumat
Vuorenkallion koulu
http://www.youtube.com/watch?v=zR5vX-yBWyA&feature=youtu.be
Kouluverkkoesitys kaatui poliittisen hyväksynnän puutteeseen
Taiteilija
Tanja Luukkosen taidenäyttely Tapion Tuvalla toukokuun ajan
http://www.mestaruusliiga.fi/?x18668=2542184
Pasi
Pölönen ja Dnro 1599/4/14
http://www.youtube.com/watch?v=Jxb9tRk5ljs&feature=youtu.be
Analyysi
perussuomalaisuudesta
Oikeuslaitoksen
nykytila
Yhteiskuntakritiikkiä
Hiekkasärkät
100 vuotta
Niin
kauaksi kuin pippuri kasvaa …
Poliisiylijohtaja
Mikko Paatero
Väsyneet
miehet Ägläjärvellä
Maggie
Kalka – ensimmäinen suomalainen melonnan maailmanmestari
Uutiset
HS Odessassa: "Tunnelma palopaikalla järkyttynyt"
Yle Odessassa: Mielenosoittajat vaativat pidätettyjen vapauttamista – video
Sadat venäläismieliset hyökkäsivät poliisiasemalle Odessassa
KHO: Johtajien holding-kannustin on veronkiertoa
http://www.iltasanomat.fi/muutlajit/art-1288684461423.html
Sairaanhoitopiiri maksoi johtajansa juhlat - 19 000 euroa!
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2014050318263113_uu.shtml
Mielenkiintoiset blogit
Mielipidematikkaa
http://blogit.iltalehti.fi/aarno-laitinen/2014/05/04/mielipidematikkaa/
Kylmenevä sota
http://blogit.iltalehti.fi/eija-riitta-korhola/2014/05/03/kylmeneva-sota/
Väkivaltaiset mielenosoitukset pesiytyneet nyt myös Suomeen
http://reijotossavainen.puheenvuoro.uusisuomi.fi/167097-vakivaltaiset-mielenosoitukset-pesiytyneet-nyt-myos-suomeen
Oikeuslaitoksen nykytila
http://nra.fi/videos/pertti-eilavaara-pj-kurkon-haastattelussa-aiheesta-oikeuslaitoksen-nykytila/
HAUKKUMAKIRJEET TUOMAREILLE
http://erkkiaurejarvi1.puheenvuoro.uusisuomi.fi/165295-haukkumakirjeet-tuomareille
PR-talojen markkinoilta poistaminen
http://oikeuslaitosjapoliisi.blogspot.fi/2008/11/pr-talojen-markkinoilta-poistaminen.html
( valitettavasti linkit eivät aukea tässä, mutta
täältä löytyy toimivat linkit)
http://www.erkkiaho.com/blogarchive/200.htm
Erikoinen isänpäivä – tapon yritys
http://oikeuslaitosjapoliisi.blogspot.fi/2008/11/erikoinen-isnpiv-tapon-yritys.html
Putkakertomus 20.8.-23.8.2010
http://ahonblogi.blogspot.fi/2010/08/putkakertomus-208-2382010.html
Hätähuuto Suomesta
http://oikeuslaitosjapoliisi.blogspot.fi/2008/12/dvd-dokumentti-youtubessa.html
Mielipiteeni
Ihminen oppii syntymästään lähtien. Vauvat oppivat yhtä ja toista tarkkailemalla ympäristöään sekä vanhempiaan ja lapsia. Lapset tulevat – lauksi alitajuisesti – tietoiseksi siitä, miten aikuiset tekevät työnsä, ja ottava sitten mallia heistä.
Koulut olivat monien vuosisatojen ajan paikkoja, joissa pieni vähemmistö pojisa opiskeli uskontoa tai luku- ja kirjoitustaitoa valmistuakseen papeiksi tai kirjureiksi. Ajatus, että jokaisella lapsella tulisi olla mahdollisuus oppia, on verraten uusi. Kun työtä alettiin tehdä kodin sijasta yhä enemmän tehtaissa, kotona tapahtunut tiedostamaton oppiminen korvaantui harkitulla opettamisella. Aluksi kouluissa oli vain yksi opetushuone, mutta vuosikymmenten saatossa niistä kehittyi monimutkaisia laitoksia. Nykyään koululla on syvällinen vaikutus koko elämäämme.
Useimmat lienevät yhtä mieltä siitä, että opetuksen laatu, opettajan ja oppilaan välinen suhde ja kouluopetuksen kauaskantoiset tarkoitusperät ovat ensiarvoisen tärkeitä asioita. Mutta miten koulut vaikuttavat fyysisenä ympäristönä niin oppilaisiin kuin opettajiin? Mitä koulurakennukset ja niiden ympäristöt opettavat.
Me kaikki olemme olleet lapsia. Vaikka itse olisimme unohtaneet, vanhempamme kyllä muistavat päivän, jna ensimmäisen kerran ryömimme huoneen poikki, kävelimme ilman apua, mitkä olivat heidän ensimmäiset muistonsa, he muistavat parhaiten pienet fyysiset ykistyiskohdat ja tuntemukset: metallin kylmyyden, lasin salaperäisyyden, vaivaloisesti ylös ja alas noustujen portaiden pinnan, villan ja silkin pintarakenteen ja eläimen karvapeitteen. Kun lapset kasvavat, heidän maailmansa laajenee käsittämään lähitiet ja -kadut ja niiden varsilla olevat kaupat ja palvelut sekä monia uusia ääniä, hajuja ja näkymiä. Tapahtuupa tämä kaikki kaupungissa, pienemmässä taajamassa tai keskellä maaseutua, kyse on elävistä aistielämyksistä, oppimistilanteista.
Pienten lasten silmät ovat lähellä maata, Ilmeisesti tämä osittain selittää, miksi he ovat niin kiinnostuneita lattiatasossa avautuvasta maailmasta: lattian ja mattojen materiaalista ja kuvioista sekä lattiatason vaihteluist luiskineen ja portaineen.
Kun lapset alkavat kävellä, he tarkkailevat näkemiään kulkuneuvoja kiinnostuneina: jäteautoa, ambulanssia, paloautoa, traktoria, leikkuupuimuria. Kun he oppivat puhumaan, he mainitsevat niiden nimiä sekä kylteissä ja kauppojen nimissä olevia kirjaimia ja kyselevät oppimishaluisina lopputtomiin niiden merkityksiä. Tässä vaiheessa monet lapset käyvät jo päiväkotia, jossa he ovat vuorovaikutuksessa muiden lasten kanssa ja tutustuvat uuteen ympäristöön. Hyvä päivähoito ruokkii alle kouluikäisten halua tehdä uusia löytöjä ja oppia uutta. He käsittelevät varsin mielellään erilaisia rakennusmateriaaleja, kuten vettä ja hiekkaa, muovailuvahaa ja rakennuspalikoita. Tukevien ja sopivan kokoisten pöytien ja tuolien lisäksi lapset eivät tarvitse juuri muuta kuin erilaisia esineitä ja materiaaleja sekä asianmukaiset tilat niiden käyttämiseen. Lisäksi tarvitaan ulkoilutilaa peleihin ja leikkeihin ja esimerkiksi polkupyörillä ajeluun.
Ajatus lapsikeskeisestä koulutuksesta ja tarve kannustaa lasta tutkimaan maailmaansa ja tekemään kokeita fyysisellä ympäristöllään olivat tärkeimpiä niistä uusista asioista, jotka hitaasti iskotuivat koulunkäyntiä koskeviin asenteisiin.
Nykyisin useimmissa kouluissa on paljon oppilaita. Koulun koon ja oppimissuoritusten yhteyttä on vaikea tutkia. Koulu on lasten jokapäiväinen ympäristö vain vuosikymmenen ajan, mutta siellä vietetyt vuodet ovat erittäin tärkeitä ja niiden vaikutukset kestävät halki elämän. Suunnitellaanpa koulut miten luovasti ja järkevästi hyvänsä, monet lapset silti inhoavat niitä. Yksi syy tähän on koulukäynnin pakollisuus: sen vuoksi koulut poikkeavat luonteeltaan kaiksita muista ihmisen ympäristöistä.
Päivän mietelause
Vihaa me tarvitsemme – siitä uudet ideat syntyvät.
Viha ja pelko ovat henkistä sairautta – se on aikamme kuluttava tauti.
Suurvallat ovat aina toimineet kuin gangsterit ja pienvaltiot kuin huorat.
Kaikki pystyvät aloittamaan sodan, harvat lopettamaan.
Ihminen ei muutu koskaan, aina joko uhri tai pyöveli.
Sotia eivät aloita sotilaat. Poliitikot aloittavat sodat.
Värssy
Hiljaa
huojuu korven honka,
kaukana
käkö kukkuu,
vaieten
astui vaeltaja,
mielen
murhe nukkui.
Laulu,
mikä on jäänyt mieleeni
https://www.youtube.com/watch?v=cEo-JW-LMMU
ГУЛЯЙ ДУША - ВИКТОР КОРОЛЕВ
Paino
99,1 kg, verenpaine 169/98 lepopulssi 50. Uinti
1000 m / 36500 m, Jumppa 30 min / 2110 min. Kuntosali 70 min/ 4000
min, Kävely 0 km/ 180 km Pyöräily 0 km / 350 km, Hiihto 0 km/
5km, juoksu 0 / 9 km, rullaluistelu 0 / 1 km.
Juoksulihakset kuntoon – 8 liikettä, jolla ehkäistä rasitusvammoja
Venyttelyvinkit
http://www.youtube.com/watch?v=hYBGCmmRMcs
yömyöhä apteekkikäynti
http://www.youtube.com/watch?v=r5vtNSUleAM
Lääninvaiva Keimo Lantio. Neurovisio, jakso 2. Petelius-Hietanen.
http://www.youtube.com/watch?v=Qp7MqMXQwgc
Ahtisaaren haastattelu
http://www.youtube.com/watch?v=EY44aAZefBQ
Munan O'Brain & Tarja Halonen
http://www.youtube.com/watch?v=zIZHbCS1BWU
Miss Suomen Viivi Pumpasen Mirri
http://www.youtube.com/watch?v=oUKScnQ8-wI
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti